بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

برچسب ها:
پایان نامه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانپروژه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارج

رفتن به سایت اصلی

بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دسته بندي : مدیریت

جزئیات و دریافت
گزارش فایل

تحقیق حاضر با عنوانببررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایراناز سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در151صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.===================================================================================تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.neginfile.ir@gmail.com                      
info@neginfile.ir===================================================================================قسمتهایی کوتاه از متنبيان مسأله:با رشد بيش از پيش شهرنشيني و زندگی ماشيني، براي گريز از زندگي مدرن و يافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امري واقع تجربه كند. در اين ميان پيشرفت چشمگير صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسيله‌ي نقليه‌ي ايمن و شبكه‌ي راه‌هاي وسيع و گسترده آسان نمود.بدين ترتيب صنعتي شدن جوامع همراه با افزايش درآمد مردم از یک سو و مهيا شدن اوقات فراغت براي تجديد نيرو وگسترش نوآوري‌هاي تكنولوژيكي از سوی دیگر زمينه را براي سفر به نقاط دور و نزديك با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، كنجكاوي در مورد طبيعت،شناخت فرهنگ و تاريخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگري به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی  شكل گرفت.صنعت گردشگري در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمري داشته است. اكنون نيز شتابان به سمت آينده در حركت است.این جابجايي عظیم گردشگران بر روی كره‌ي زمين یکی از منابع مهم درآمدي جهان به حساب مي‌آيد همچنین به عنوان گسترده‌ترين صنعت خدماتي جهان حائز جايگاه ويژه‌اي است؛ این صنعت با تأسيس امكانات و زيرساختهای ويژه فرصت‌هاي شغلي بیشماري را براي كشور ميزبان بوجود مي‌آورد. بدين ترتيب گردشگري كه در ابتدا بعنوان يك پديده‌ي فرهنگي- اجتماعي مطرح شده بود كم‌كم بعنوان عاملي مهم در رشد و توسعه‌ي اقتصادي شناخته شد. صلح، امنيت، دموكراسي، آزادي   وپيشرفت‌هاي فرهنگي  اجتماعي نيز از ديگر پيامدهاي مثبت اين صنعت عظيم به شمار مي‌آيند.وجود اين همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگري مورد توجه بسياري از كشورها قرار گرفته، با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري های كلان سود سرشاري را نصيب خود نمایند و براي كسب عوايد بيشتر در رقابتي تنگاتنگ با يكديگر قرار گيرند. اسپانيا، آمريكا، فرانسه، چين وايتاليا از كشورهاي صاحب نام در اين صنعت هستند.((جهانگردي پديده‌اي است چند بعدي كه عوامل مختلفي چون شرايط عمومي كشور، ثبات اقتصادي و اجتماعي، امنيت داخلي، تقويت و گسترش زمینه های مختلف خدماتي از قبيل سيستم حمل و نقل، توسعه‌ي هتل‌ها، مراكز تفريحي و… در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1388) اما در كنار اين عوامل، بازاريابي و تبليغات از شاخص‌هاي اصلي و مهم در رشد و گسترش گردشگري هستند.تبليغات يكي از شيوه‌هاي مهم و مؤثر در اطلاع رساني مي‌باشد و ميليون‌ها نفر را به خود جذب كرده است. در تحولات عمومي جهان، در همه‌ي امور جاري فعاليت‌هاي بشري و در تمام تار و پود زندگي انسان رخنه كرده است. نه تنها معرفي كالاها و خدمات بلكه رقابت‌هاي تجاري نيز بدون تبليغات مؤثر و گسترده ميسر نيست. در واقع تبليغات ابزار مهمی براي ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فكر مخاطبان به منظور تأثيرگذاري و تغييردر تصميم و رفتار آنان است. تبليغ وسيله‌اي است براي تأثير و تغيير. تغييري كه تبليغ ايجاد مي‌كند، تغيير در نگرش، بينش، دانش، روش و رفتارهاي انواع مخاطبان است. (روستا، 1388) ارقام سرسام آوري كه در اين زمينه هزينه مي‌شود، به واقع اعجاب‌انگيز است و نشانه‌ي اهميت اقتصادي اين امر مي‌باشد.ضرورت وجود تبليغات در صنعت گردشگري نيز همچون ديگر صنايع به خوبي احساس مي‌شود. تبليغات مستقيم و غيرمستقيم به عنوان بخش عمده‌اي از فرايند ارتباطات جهاني نقش اساسي در ايجاد شناخت و گسترش جهانگردي در ميان ملت‌ها ایفا خواهد كرد. تبليغات با استفاده از ابزار مناسب انگيزه‌ي انسان براي سفرو تغییر در محيط زندگي را فراهم مي‌آورد. تبليغات زمينه‌ي شناخت و اطلاع‌رساني كمي و كيفي گردشگران از مقاصد گردشگري، جاذبه‌ها و خصوصيات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغيب به مسافرت را براي گردشگران فراهم مي‌سازد.(رستمی،1388 )راديو، تلويزيون، روزنامه، مجله، تبليغات محيطي، اينترنت، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و… از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبليغاتي محسوب مي‌شوند اما در اين ميان ظهور و گسترش شبكه‌هاي تلويزيوني ـ ماهواره‌اي و اطلاع‌رساني جهاني همچون اينترنت تأثير شگرفي بر گردشگري گذاشته است این تکنولوژی ها  مردم را قادر ساختند تا به شكلي مستقيم، بي‌واسطه و سريع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرايط اجتماعي و  خدمات موجود در كشورهاي ديگر آشنا شوند.ايران به علت برخورداري از شرايط متنوع آب و هوايي، تاريخ و تمدن كهن، آثار باستاني، چشم‌اندازهاي زيبا، هنر اصيل و صدها امتياز فرهنگي و… طبق اعلام سازمان يونسكو جزء يكي از ده كشور اول جهان از نظر ظرفيت‌هاي گردشگري به شمار مي‌رود. با اين حال كشور ما هنوز نتوانسته جايگاه مناسبي را در صنعت گردشگري بين‌المللي از آن خود كند براستي چه عواملي موجب شده تا ايران نتواند آنگونه كه شايسته است در عرصه‌ي توريسم بين‌المللي بدرخشد؟نتايج حاصل از تجارب كشورهاي صاحب‌نام در اين صنعت نشان مي دهد كه يكي از عوامل اساسي ركود گردشگري در ايران عدم اطلاع‌رساني و تبليغات مناسب در عرصه‌ي بين‌المللي است. فقدان تبليغات مناسب موجب شده تا كشور ايران عليرغم دارا بودن توانمندي‌هاي بسيار براي جهانيان ناشناخته بماند. از اين روي دغدغه‌ي پژوهشگر بر اين است تا به بررسي تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران بپردازد و شيوه‌ها و ابزار مناسب در اين زمينه را شناسايي نمايد. اميد است نتايج حاصل از اين پژوهش موجب ايجاد تحول، رشد و شكوفايي صنعت گردشگري و در نتيجه توسعه‌ي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور عزيزمان ايران گردد. اهميت موضوع:صنعت گردشگري در هزاره‌ي سوم يكي از بزرگ‌ترين فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دنيا به شمار مي‌رود. اين صنعت در شش دهه‌ي گذشته رشدي مداوم و متنوع را تجربه كرده تا به يكي از پردرآمدترين و بزرگ‌ترين بخش‌هاي اقتصادي در حال رشد در جهان تبديل شده است همچنین به عنوان صنعت بدون دودتوجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است. گردشگري بين‌المللي بخشي از صنعت گردشگري است كه مربوط به تجارت‌ها، خدمات و درآمدهاي حاصل از گردشگراني است كه از كشورهاي ديگر خارج از محل اقامت خود بازديد مي‌كنند. خاستگاه اصلي گردشگري، كشورهاي صنعتي پيشرفته مي‌باشد به طوري كه بيشترين تعداد گردشگران بين‌المللي و درآمد ايجاد شده مربوط به هفت كشور بزرگ صنعتي دنيا مي‌باشد.«برطبق آمار سازمان جهاني گردشگري  كل گردشگران دنيا در سال 1950 میلادی بيست و پنج ميليون نفر و در سال 2013 میلادی حدود یک میلیاردو دویست میلیون نفر برآورد شده است همچنين درآمدهاي حاصل از گردشگري در سال 1980 بالغ بر صد و پنج ميليارد دلار بوده كه اين رقم در سال 2013 ميلادي به یکهزار و دویست وپنجاه  ميليارد دلار آمريكا رسيده است.گردشگري امروزه يكي از عمده‌ترين دسته‌هاي تجارت بين‌المللي مي‌باشد. مجموع درآمد حاصل از صادرات گردشگري بين‌المللي با احتساب مسافران گذري در سال 2013، بالغ بر 4/1 تريليون دلار آمريكا بوده است ؛ يعني حدود سه ميليارد دلار آمريكا در هر روز. صادرات گردشگري 30 درصد از صادرات خدمات تجاري و 6 درصد از كل صادرات كالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است. در بعد جهاني صنعت گردشگري بعد از صنايع سوخت، مواد شيميايي و محصولات خودروسازي رتبه‌ي چهارم رابه خود اختصاص داده است.») گزارش هايلایت 2013 سازمان جهاني گردشگري (اين اعداد و ارقام نشان ‌دهنده ی اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی بزرگ‌ترين  جابجايي بشري است.در حقیقت گردشگری کلید توسعه ی اقتصادی در قلمرو ملی وبین المللی است. کسب ارز خارجی،افزایش تولید ناخالص ملی، ایجادفرصت های شغلی بسیاروکمک به سرعت گردش پول از عواید اقتصادی این صنعت می باشد هچنین زمانی که سود فعالیت های دیگر بخش های اقتصادی در حال کاهش باشد،گردشگری جایگزین مناسبی برای آنها و راهبردی برای توسعه است.این پدیده در كشورهاي در حال توسعه يا كمتر توسعه يافته نيز كه غالباً متكي به اقتصاد تك محصولي هستند از اهميت خاصي برخوردار است چرا كه روند توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اين كشورها را تسهيل نموده، موجبات اشتغالزايي و افزايش درآمد مردم، كاهش فقر و افزايش رفاه اجتماعي را براي مردم فراهم می آورد. اين صنعت از لحاظ فرهنگي نيز حائز اهمیت است. گردشگري آسان‌ترين و مؤثرترين راه براي گفتگوي فرهنگ‌ها است و نيز بعنوان عاملی مهم براي ايجاد تفاهم ميان ملت‌ها و گسترش صلح و امنيت بين‌المللي به شمار مي‌رود. افزايش سطح دانش، فرهنگ و آگاهي مردم كشور ميزبان نيز از دیگر آثار مثبت گردشگری است. درآمد سرشار حاصل از آن به همراه عوايد بی شمارديگر اين صنعت بسياري از كشورهاي جهان را برآن داشته تا باتوجه به توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل خود سعي نمایند از اين فعاليت بين‌المللي بهره‌ي هرچه بيشتري ببرند و در صحنه‌ي ژئوپوليتيك سرمايه بايكديگربه جدال مسالمت‌آميز بپردازند لذا با  سرمايه‌گذاري‌هاي كلان، برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت، برقراري روابط با همه‌ي كشورها و  ايجاد زيرساخت‌ها ی مناسب سعي مي‌كنند تا جريان سرمايه را به سوي خود هدايت نمایند و مقام بالاتري در اين ماراتن همگاني بدست آورند.اما در اين ميان  ايران  عليرغم استعداد والايي كه در زمينه‌ي جاذبه‌هاي گردشگري دارد، سهم بسيار ناچيزي از درآمد گردشگري جهاني را به خود اختصاص داده است. توجه به صنعت گردشگري براي كشوري چون ايران از چند نقطه نظر حائز اهميت است:1- ايران از جمله كشورهايي است كه با اقتصاد تك محصولي به درآمدهاي حاصل از صادرات نفت خام اتكاء شديدي داشته و دارد.  اين شرايط باعث شده تا با تغيير قيمت نفت جهاني  ساير متغيرهاي كلان اقتصادي نيز دچار نوسانات شديدي بشود اما براي رهايي از وابستگي و تنوع بخشي به اقتصاد ملي گردشگري مي‌تواند يك فعاليت اقتصادي جايگزين و پرسود باشد.2- اين ثروت خدادادي (نفت) همچون ديگر منابع كم‌كم روبه پايان است چندي ديگر برنامه سازان اقتصادي كشورهاي تك محصولي ادامه‌ي روند فعلي اقتصاد منهاي نفت را به صورت تحميلي خواهند پذيرفت .كشور ما ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست بنابراين بايد بدنبال منابع مالي ديگري براي رسيدن به توسعه اقتصادي باشيم.3- باتوجه به جوان بودن جمعيت كشور ما و نرخ بالاي بيكاري (بخصوص قشر تحصيلكرده) اقتصاد ايران به شدت نيازمند ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي است كه صنعت گردشگري اين امكان را به خوبي فراهم مي‌كند.4- صنعت و كشاورزي به عنوان دو عامل مهم تأمين كننده‌ي اقتصاد كشورها هميشه مورد توجه قرار دارند و كشورهای صنعتي همواره از اين دو بازوي اقتصادي بهره‌هاي فراوان برده‌اند اما هركدام از اين صنايع محاسن و معايبي را به دنبال دارد. در دنياي رقابتي آينده كشوري موفقتر خواهد بود كه بتواند از صنعتي با كمترين درجه‌ي معايب و بالاترين درجه‌ي محاسن براي رشد همه جانبه‌ي كشور خود استفاده كند. گردشگري به عنوان صنعتي با معایب کمتر و محسنات بیشمار، توجه بسياري از كشورها را براي توسعه‌ي اقتصادي به خود جلب كرده است.5-كشور ايران بعنوان سرچشمه‌ي تمدن و غناي فرهنگي در اين صنعت نقش كمرنگي را در سطح جهان داراست كه متأسفانه با ايجاد تصوير غلط در ذهن جهانيان چهره واقعي كشور ايران با اين همه غناي فرهنگي مخدوش شده است. در اينجا با توسل به صنعت گردشگري و جذب گردشگر مي‌توان ميراث فرهنگي، اجتماعي و هنري كشور را  به جهانيان معرفي كرد.6- گسترش اين صنعت در ايران مي‌تواند بار مالي عظیمي كه بر دوش دولت مي‌باشد را كاسته و براي مردم مناطق توريستي ايجاد درآمد كرده  موجب رشد و فعاليت واحدهاي خدماتي مانند مراكز اقامتي، رستوران‌ها، مراكز تفريحي شده  و در نتيجه‌ي دريافت عوارض يا ماليات‌هاو  عوايد مراكزي مانند موزه‌ها، تفريحگاه‌ها و ساير محل‌ها منجر به افزايش درآمد عمومي دولت می گردد.براي دستيابي به اهداف توسعه  توجه به گردشگري ضروري است.  دو عامل بازاريابي و تبليغات نيز در رشد گردشگري نقش كليدي و اساسي رادارا هستند. ارتباط ميان تبليغات و گردشگري ارتباطي ناگسستني و پيچيده است تبليغات موجب گسترش و ارتقاء سطح كمي و كيفي گردشگري مي‌شود.پر واضح است كه ايران نيز براي اينكه از عوايد سرشار گردشگري بي‌نصيب نماند بايد به تبليغ فراملی توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل خود بپردازد.جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبيعت متنوع، امكانات رفاهي، تسهيلات حمل و نقل، غذاها و رستوران‌ها مهم‌ترين زمينه‌هاي اين نوع تبليغات هستند.امروزه با گسترش روزافزون ارتباطات رسانه‌اي مي‌توان از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌هاي نوین در ابعاد گسترده براي توسعه‌ي صنعت گردشگري ياري جست. رسانه‌ها باتوجه به قدرت، اهميت و توان خود به معرفی، شناسايي و ترغيب گردشگران براي سفر به مناطق خاص مي‌پردازند.لازمه اثرگذاري تبليغات جهانی گردشگری آشنايي با ملل مختلف، فرهنگ، ارزشهاوباورها، اعتقادات، قوانین اخلاقی و رفتاري آنان است نیز براي دستیابی به اهداف توسعه گردشگری فراملي لازم است تا تبليغات در زمينه‌ي گردشگري به شكلي علمي و  حرفه ای نهادينه شود.ضرورت تحقيق:« نگاهي به تاريخ گسترش جهانگردي در قرن بيستم نشان مي‌دهد كه پس از جنگ جهاني دوم جهانگردي به ويژه در اروپا از رشد صعودي و مداوم برخوردار شده است. از ديد اقتصاددانان اين رشد و تداوم كه از مسافرت و انتقال بخشي از قدرت خريد مردم كشورهاي مختلف به يكديگر و به ويژه انتقال قدرت خريد از كشورهاي مرفه به كشورهاي فقيرتر ناشي مي‌شود، به عنوان منبعي براي درآمد پديدار شده است كه مي‌توان از آن به سود اقتصاد ملي كشورهاي ميزبان بهره گرفت. براساس اين ديدگاه گسترش صنعت گردشگري در هر كشور  بخشي از گسترش ظرفيت‌هاي اقتصادي و افزايش كمي و كيفي موقعيت‌هاي شغلي و صنعتي است. بنابراين سهم آن را در توسعه‌ي ملي نمي‌توان ناديده انگاشت. اين صنعت توان آن  را دارد كه همواره با جلب جهانگردان بدون نياز اساسي اوليه به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان درآمد ايجاد كند و سودآور باشد.» (رستمي، 1388)درآمدهاي ناشي از آن در بسياري از كشورها به ويژه كشورهايي كه متكي به اقتصاد تك محصولي هستند مانند ايران  نقطه‌ي اميدي براي بهبود وضعيت ارزي، افزايش درآمد و ايجاد زمينه‌هاي مختلف اشتغال به شمار مي‌رود.با عنايت به اين موارد در سال‌هاي اخير  بسياري از كشورها از جمله اسپانیا، تركيه، چین،  اندونزي، مالزي و تونس با استفاده مناسب از صنعت گردشگري، توانسته‌اند موقعيت اقتصادي خود را بهبود بخشند و در پرتو تحقيقات و رفع كاستي‌ها فرايند توسعه را تسهيل كنند.براي كشور ايران كه پس از پشت سرگذاشتن جنگ تحميلي هشت ساله و با توجه به زيان‌هاي بيشمار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حاصل از آن گام‌هايي در راه توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه در قالب برنامه‌هاي اقتصادي پنج ساله برداشته است، توجه به صنعت گردشگري براي رسیدن  به اهداف توسعه ضروري است چرا كه گردشگري يكي از زمينه‌هاي توسعه‌ي اقتصادي كشور مي‌باشد. توجه به اين بخش از فرايند توسعه و تأثير درآمدهاي صنعت جهانگردي و نيز افزايش ظرفيت‌هاي اقتصادي و اشتغال  منجر به توسعه‌اي مي‌شود كه ما امروزه به دنبال آن هستیم. «تاريخ گردشگري ايران نشان می دهد كه بعد از انقلاب تا سال 1370، اين صنعت در كشور ما با نوعي ركود مواجه بوده است اما به تدريج بر تعداد گردشگران خارجي افزوده شد.»( جهانگردي و توسعه، مركز تحقيقات و مطالعات سياحتي وزارت ارشاد،186)از آن سال تاكنون گردشگري در ايران با افت و خيزهايي همراه بود  به طوريكه هنوز هم ايران نتوانسته موجوديت خود را در عرصه‌ي  گردشگری بین المللی به نحو شايسته‌اي اعلام نمايد. عوامل متعددي در اين زمينه مؤثر هستندمانند: مخدوش سازي چهره‌ي انقلاب و ايران در خارج از كشور، عدم انطباق جهانگردان برخي كشورها با فرهنگ اسلامي‌ما، كمبود امكانات مالي براي توسعه و تجهيز تأسيسات مورد نياز گردشگري، عدم تبليغات و اطلاع رساني مناسب در خارج از كشور و… اما در اين ميان بازاريابي، تبليغات و اطلاع‌رساني از ضروريات گردشگري است و اين ضرورت از آنجا ناشي مي‌شود كه امروزه تبليغات در جهان حرف اول را مي‌زند. هيچيك از مؤسسات و سازمان‌هاي توليدي و خدماتي در جهان حتي با برخورداري از مزيت‌هاي نسبي بسيار نمي‌توانند در عرصه‌ي تجارت جهاني به موفقيت‌هاي در خور دست يابند مگر با تبليغات مناسب. تبليغات  نوعي سرمايه‌گذاري است كه اگر به خوبي تهيه و اجرا شود دستاوردهاي ارزشمندي به همراه خواهد داشت. تحولات و تغييرات مستمر در بازارهاي جهاني گردشگري نشان مي‌دهد كشورهايي در اين بازار ارتقاء مي‌يابند كه از هرگونه فرصتي براي تبلغيات مناسب، علمي و اثرگذار استفاده نموده و توانائي‌هاي خود را به گوش جهانيان برسانند در غير اين صورت جايگاه خود را به تدريج از دست مي‌دهند و محكوم به انزواي اقتصادي ـ اجتماعي مي‌شوند.باتوجه به مواردي كه ذكر شد لزوم تبليغات در زمينه‌ي گردشگري باتوجه به زمينه‌هاي موضوعي آن از جمله خدمات حمل و نقل، خدمات رفاهي، صنايع دستي و هنري، نقاط ديدني و باستاني و… براي كشور ما بيش از پيش احساس مي‌شودزيرا تبليغات گردشگري علاوه بر این که در زمینه شناخت و ارايه اطلاعات به گردشگران ياري مي‌رساند،  مستقيماً در مخاطبان خارجي ايجاد انگيزه مي‌كند که این خود منجر به جذب گردشگر مي‌شود. همچنین در زمینه معرفی ایران به عنوان کشوری با فرهنگ، امن و صلح دوست که داعیه ی گفتگوی تمدن ها را دارد بسیار حائز اهمیت است.اكنون زمان درست انديشيدن و خوب گام برداشتن است. براي ايجاد تحول در  صنعت توريسم كشور انجام تحقيقات در زمينه‌هاي مختلف گردشگري  از ضروريات است. يكي از اين زمينه‌ها پژوهش در مورد نقش و تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران است. يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش مي‌تواند با ارائه‌ي تصويري روشن از گردشگري در ايران به معرفي شيوه‌ها و ابزار مناسب جهت شناخت هرچه بهتر ايران و جاذبه‌هاي بي‌نظير آن، ايجاد نگرش مثبت در گردشگران نسبت به كشور و مردم ايران، امكانات و مسائل رفاهي ـ امنيتي  و بازاريابي مناسب بپردازد. نتايج حاصل از اين پژوهش قطعاً دولت را در سياستگذاري و برنامه‌ريزي‌هاي كلان اقتصادي و در نتيجه دستيابي به اهداف توسعه‌ي گردشگري كه همانا افزايش گردشگر و سودآوري سرشار حاصل از آن است یاری می رساند. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه متولي اصلي امر گردشگري در ايران است از طريق نتايج اين پژوهش مي‌تواند به نقاط قوت و ضعف تبليغات در گردشگري آگاه شود و با شناخت درست و پي‌بردن به اهميت تبليغات در اين امر از شيوه‌ها و ابزار مناسب در جهت اطلاع‌رساني و بازاريابي در سطح جهاني بپردازد.همچنين وزارت امور خارجه به عنوان دروازه‌بان صنعت توريسم در خارج از كشور، با بهره گیری از اين يافته‌ها مي‌تواند با شيوه‌ي مناسبي به معرفي توانائي‌هاي ايران به عنوان کشوری امن و صلح جو بپردازد که این خود زمینه جذب گردشگر خارجی را فراهم می نماید. بخش خصوصي چون مراكز تفريحي و اقامتي گردشگری، هتل‌ها، موزه‌ها، آژانش‌هاي مسافرتي، شركت‌هاي حمل و نقل و… كه در ارتباط با اين صنعت هستند مي‌توانند بازاريابي و تبليغات خود را منطبق با يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش نمایندودر نتيجه به افزایش بازدهي در كار خود دست يابند.در يك نگاه كلي مي‌توان گفت پژوهش حاضر به عنوان يك تحقيق كاربردي مي‌تواند تأثيرات مثبتی در جذب گردشگر خارجي به ايران، توسعه‌ي صنعت گردشگري و در نتيجه رشد و توسعه ی  اقتصادي كشور داشته باشد.

دسته بندی: مدیریت

تعداد مشاهده:
1756
مشاهده

کد فایل:11255
انتشار در:۱۳۹۶/۵/۱۴
حجم فایل ها:905

اشتراک گذاری:

 قیمت:

15,000 تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

 
پرداخت و دریافت فایل

برچسب ها:
پایان نامه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانپروژه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارج

  • طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی مرکز رادیو تراپی درمان سرطان با پرتو ایکس و گاما

    احداث رادیوتراپی,پروژه کارآفرینی مرکز پرتو درمانی,دانلود طرح توجیهی درمان سرطان,دانلود طرح توجیهی مرکز رادیوتراپی درمان سرطان,راه اندازی مرکز رادیو گرافی,طرح تاسیس مرکز رادیوتراپی,طرح توجیهی رادیوتراپی,طرح توجیهی سرطان,طرح کارافرینی درمان سر دانلود فایل اصلی طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی مرکز…

  • دانلود مقاله معماری پایدار و نقد آن در حوزه آثار مدرن (مطالعه موردی آثار نورمن فاستر)

    آثار,پایدار,حوزه,دانلود,فاستر),مدرن,مطالعه,معماری,مقاله,موردی:,نقد,نورمن دانلود فایل اصلی دانلود مقاله معماری پایدار و نقد آن در حوزه آثار مدرن (مطالعه موردی آثار نورمن فاستر) از سایت دانلود فایل چکیده ب رخی نگرش های اکولوژی که در سال های اخیر در حوزه ی معماری شکل…

  • تحقیق تأمین خواسته، مقایسه تأمین خواسته و دستور موقت

    تحقیق تأمین خواسته، مقایسه تأمین خواسته و دستور موقت دانلود تحقیق تأمین خواسته، مقایسه تأمین خواسته و دستور موقت دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: دانلود تحقیق با موضوع تأمین خواسته، مقایسه تأمین خواسته و…

  • پاورپوینت قیمت گذاری انتقالی

    پاورپوینت قیمت گذاری انتقالی برچسب ها: قیمت گذاری انتقالی وجوهقیمت گذاری انتقالات داخلیمقاله مشکلات قیمت گذاری انتقالی بین المللیبررسی روش های قیمت گذاری انتقالیقیمت گذاری انتقالی و سازمان های غیر متمرکزاهداف قیمت گذاری انتقالیقراردادهای قیمت گذاری توافقی رفتن به سایت…

  • پاورپوینت اقتصاد مقاومتی

    پاورپوینت اقتصاد مقاومتی دانلود پاورپوینت اقتصاد مقاومتی دسته بندي : اقتصاد جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت اقتصاد مقاومتی،در حجم 88 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: چه چیزی باعث می شود برخی کشورها توسعه یافته باشند؟ پاسخ…

  • پاورپوینت اساس زیست شناختی رفتار

    پاورپوینت اساس زیست شناختی رفتار برچسب ها: زیست شناسی چیستتحقیق زیست شناسیاهمیت زیست شناسیشاخه های زیست شناسیانواع رفتاررفتار چیستدانشمندان زیست شناسیبیولوژیست کیست رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اساس زیست شناختی رفتار دسته بندي : زیست شناسی جزئیات و دریافت گزارش…

  • مطالعه برآورد تواناییهاي مديريتي مديران مدارس شهرستانهاي استان فارس

    تواناییهای مدیریتی دانلود فایل اصلی مطالعه برآورد تواناییهاي مديريتي مديران مدارس شهرستانهاي استان فارس از سایت دانلود فایل تحقیق مطالعه برآورد تواناییهاي مديريتي مديران  مدارس شهرستانهاي استان فارس  در حجم 14 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و…

  • بررسي رابطه بين ميزان اضطراب دانش آموزان ونسبت تقلب آنها در مدرسه

    بررسي رابطه بين ميزان اضطراب دانش آموزان ونسبت تقلب آنها در مدرسه برچسب ها: بررسي رابطه بين ميزان اضطراب دانش آموزان و نسبت تقلب آنها در مدرسهتحقیق روانشناسیتحقیق میزان اضطراب در بین دانش آموزانمقاله تقلب در بین دانش آموزانتحقیق رابطه…

  • پاور پوینت آمار ثبت احوال

    پاور پوینت آمار ثبت احوال برچسب ها: شناسنامه ثبت احوال صدور رفتن به سایت اصلی پاور پوینت آمار ثبت احوال دسته بندي : آمار جزئیات و دریافت گزارش فایل مقدمه•اداره ثبت احوال که یکی از ادارات کشور محسوب می شود…

  • گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شركت ابهر ريس

    شركت ابهر ريس,گزارش کارآموزی,گزارش کارآموزی شركت ابهر ريس دانلود فایل اصلی گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شركت ابهر ريس از سایت دانلود فایل دانلودگزارش کارآموزی شركت ابهر ريسدر قالب Word و 43 صفحه و قابل ویرایش.========================================================تمامی فایل های سیستم، توسط…

  • پیشینه و مبانی نظری در باب سازه ی روش های مقابله ای

    پیشینه و مبانی نظری در باب سازه ی روش های مقابله ای دانلود پیشینه و مبانی نظری در باب سازه ی روش های مقابله ای دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 20…

  • پاورپوینت شبكه هاي كامپيوتري

    پاورپوینت شبكه هاي كامپيوتري برچسب ها: پاورپوینت شبكه هاي كامپيوتريمفهوم Quality of ServiceQOS از دیدگاه های مختلفپارامترها یا مولفه های کیفیت سرویسنکات در خصوص پارامتر های کیفیت سرویسلایه بندی کیفیت سرویسنیازهای QOSمكانيسم هاي تضمین یا ارتقاء كيفيت سرويسمكانيسم هاي ارتقاء…

  • فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل میدان فردوسی

    فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل میدان فردوسی برچسب ها: دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل میدان فردوسیبررسی و تحلیل میدان فردوسیپاورپوینت تحلیل میدان فردوسیمیدان فردوسی تهرانپاورپوینت آشنایی با میدان فردوسی تهرانپاورپوینت تحلیل میدان فردوسی تهرانمیدان فردوسیآشنایی با میدان فردوسی تهرانپروژه رفتن…

  • فایل پاورپوینت بررسي عوامل موثر بر ايجاد سيل در آبخيزهاي شهري

    فایل پاورپوینت بررسي عوامل موثر بر ايجاد سيل در آبخيزهاي شهري برچسب ها: دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر ايجاد سيل در آبخيزهای شهریبررسی عوامل موثر بر ايجاد سيل در آبخيزهای شهریسیل در محیط شهریمديريت سيلاب و مسيل هاپاورپوینت بررسی…

  • طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارخانه تولید خمیر فلاف

    پروژه کارآفرینی تولید دستمال کاغذی,توجیه فنی کارخانه تولید خمیر فلاف,توجیه مالی راه اندازی شرکت خمیر فلاف,خرید پروژه کارآفرینی تولید خمیر فلاف,خرید طرح تولید خمیر,دانلود امکان سنجی تولید خمیر فلاف,طرح توجیهی تولید خمیر فلاف,طرح تولید پوشاک بچه دانلود فایل اصلی طرح…

  • نظریه روان درمانی گشتالت (پرز)

    نظریه روان درمانی گشتالت (پرز) دانلود نظریه روان درمانی گشتالت (پرز) دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل این پاورپوینت حاوی 28 اسلاید پاور خلاصه کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی عبدالله شفیع آبادی فصل…

  • پاورپوینت پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری

    پاورپوینت پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری دانلود پاورپوینت پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری،در حجم…

  • پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی

    پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی دانلود پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فرهنگ سازمانی يك سازمان همانند يك فرد داراي شخصيت است ، شخصيتي كه داراي ويژگي…

  • نرم افزار فارسی سازی گوشی های هواوی 2017-2018-2019

    نرم افزار فارسی سازی گوشی های هواوی 2017-2018-2019 برچسب ها: فارسی سازیمنوی فارسیفارسی سازی گوشی هواوینرم افزار فارسی سازی رفتن به سایت اصلی نرم افزار فارسی سازی گوشی های هواوی 2017-2018-2019 دسته بندي : huawei جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • مبانی نظری تحقیق بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی

    رضایت شغلی,سلامت عمومی,مبانی نظری تحقیق بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی دانلود فایل اصلی مبانی نظری تحقیق بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی از سایت دانلود فایل مبانی نظری تحقیق بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی در حجم 104 صفحه…

  • کاخ های معروف استانبول

    کاخ های معروف استانبول دانلود کاخ های معروف استانبول دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل کاخ های معروف استانبول فهرست کاخ دولما باغچهبرج گالاتابرج دختر استانبول(کیز کولسی)کاخ توپکاپیکاخ گوک سو یا کاخ کوچوک سوکاخ چراغان استانبولکاخ ییلدیز…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع آناليز مقدماتی خطر PHA

    دانلود پاورپوینت با موضوع آناليز مقدماتی خطر PHA برچسب ها: جدول phaچک لیست phaنمونه ارزیابی ریسک به روش phaارزیابی ریسک به روش phlانواع روش های ارزیابی ریسکpdf رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع آناليز مقدماتی خطر PHA دسته…

  • دانلود طرح توجیهی تولید ترانس توزیع برق (ترانسفورماتور)

    پروژه کارافرینی ترانس فشارقوی,دانلود پروژه کارآفرینی تولید ترانس برق تقویت,دانلود پروژه کارآفرینی رشته برق,دانلود طرح توجیهی ترانسفورماتور,راه اندازی کارخانه ت,طرح توجیهی ترانس برق,طرح توجیهی تولید ترانس برق,طرح کارافرینی تولید ترانس توزیع برق دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی تولید ترانس…

  • بهروری از ضایعات شهری و مناسب ترین روش جمع آوری آن

    بهره وری دانلود فایل اصلی بهروری از ضایعات شهری و مناسب ترین روش جمع آوری آن از سایت دانلود فایل تحقیق افزایش بهروری از ضایعات شهری و مناسب ترین روش جمع آوری آن در حجم 53صفحه و در قالب word…

  • پاورپوینت اصول عقاید نبوت

    پاورپوینت اصول عقاید نبوت دانلود پاورپوینت اصول عقاید نبوت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 1 2 اصول عقاید نبوت 3 فهرست مطالب نبوت تعریف انواع وحی انواع وحی از دیدگاه امیر المومنین( علیه…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر XBRL و جنبه های امنیتی در XBRL (فصل دوم)

    ادبیات نظری زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر XBRL و جنبه های امنیتی در XBRL,پیشینه تحقیق زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر XBRL,فصل دوم پایان نامه زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر XBRL,مبانی نظری زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر XBRL و جنبه های…

  • پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازمانی

    پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازمانی دانلود پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازمانی دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازماني اين پرسشنامه توسط هافستد ( 1991 ) و براساس مدل فرهنگ سازمانی هافستد ساخته…

  • جداسازي هيدروكربن هاي استفاده شده در پليمر غشاها

    هیدروکربن دانلود فایل اصلی جداسازي هيدروكربن هاي استفاده شده در پليمر غشاها از سایت دانلود فایل تحقیق جداسازي هيدروكربن هاي استفاده شده در پليمر غشاها در حجم 74 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست مطالب…

  • پاورپوینت طراحی شهری خیابان کارگر

    پاورپوینت تحلیل فضای حد فاصل میدان انقلاب اسلامی تا میدان حر,پاورپوینت طراحی شهری خیابان کارگر,پروژه تحلیل فضای شهری,تحلیل خیابان کارگر,دانلودپاورپوینت طراحی شهری خیابان کارگر,طراحی شهری خیابان کارگر,فضای حد فاصل میدان انقلاب اسلامی تا میدان حر دانلود فایل اصلی پاورپوینت طراحی…

  • پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن

    پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن دانلود پیشینه و مبانی نظری رسانه و دیدگاه و نظریه های آن دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : رسانه :…

  • قالب پاورپوینت کشاورزی شماره 1

    قالب پاورپوینت کشاورزی شماره 1 دانلود قالب پاورپوینت کشاورزی شماره 1 دسته بندي : مهندسی کشاورزی جزئیات و دریافت گزارش فایل قالب پاورپوینت کشاورزی شماره 1 قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه، پروپوزال، سمینار و…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری عزت نفس در زندگی (فصل دوم)

    ادبيات نظري طلاق و عزت نفس,پيشينه پژوهش عزت نفس,پيشينه تحقيق عزت نفس,پیشینه نظری عزت نفس,چارچوب نظري عزت نفس فردی,دانلود مباني نظري عزت نفس زناشویی,فصل دوم اصول عزت نفس,مباني نظري عزت نفس,مباني نظري و پيشينه پژوهش عزت نفس دانلود فایل اصلی…

  • دانلود مقاله شناسایی فرصت ها و چالش های بازار محصولات ارگانیک در ایران

    پایان نامه شناسایی فرصت ها و چالش های بازار محصولات ارگ,پروژه شناسایی فرصت ها و چالش های بازار محصولات ارگانیک در ایران,تحقیق شناسایی فرصت ها و چالش های بازار محصولات ارگانیک در ایران,مقاله شناسایی فرصت ها و چالش های بازار…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی خلاقیت و جهت گیری هدف پیشرفت (فصل دوم)

    پرسشنامه جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور,پيشينه پژوهش انواع جهت گیری هدف,پيشينه تحقيق نظریه جهت گیری هدف,پيشينه نظر,چارچوب نظري جهت گیری هدف چیست,دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی خلاقیت و جهت گیری هدف پیشرفت,فصل دوم پايان نامه جهت گیری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم پایان نامه)

    pdf,پرسشنامه خودتنظیمی,پيشينه نظري خودتنظیم,خود تنظیمی مثبت,خودتنظیمی,دانلود مباني نظري خودتنظیمی فردی,فصل دوم پايان نامه ارشد تعریف خود تنظیمی,مباني نظري راهبردهای خودتنظیم,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)خودتنظیمی,یادگیری خود تنظیمی چیست؟ دانلود فایل اصلی چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود…