بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی

بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی,پروژه انگیزه ی پژوهشی,تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم,تحقیق ظرفیت پژوهشی,تحقیق فرصت ها و امکانات پژوهشی,مقاله تخصص پژوهشی,نیازسنجی آموزش پژوهش به معل,نیازهای آموزش پژوهش
دانلود فایل اصلی بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی از سایت

دانلود فایل

تحقیق حاضر با عنوان بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی  از سری تحقیق های رشته علوم تربیتی میباشد. این تحقیق با گرایش تحقيقات آموزشي در 96 صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.قسمتهایی کوتاه از متن:چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی ظرفیت پژوهشی معلمان و بررسی نیازهای آموزش پژوهش به آنان انجام شد. روش پژوهش، روش کمی غیرآزمایشی بود. جامعه ی آماری شامل کلیه ی معلمان زن و مرد نواحی هفت گانه مشهد در سال تحصیلی 92-91 بود،که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از نواحی 1و 2 و3  نمونه مورد نظر انتخاب گردید. همچنین برای بررسی شایستگی های پژوهشی معلمان تعداد 5 نفر از متخصصان پژوهش و تعداد 10 نفر از معلمین خبره به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای بررسی ظرفیت پژوهشی، از پرسشنامه ی ظرفیت پژوهشی با سه مؤلفه ی تخصص پژوهشی، انگیزه پژوهشی و فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی استفاده شد. برای احراز روایی از روایی محتوا ( نظر متخصصان پژوهش) و روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید که برای مؤلفه ی انگیزه پژوهشی، سه خرده مؤلفه ی انگیزه درونی، انگیزه بیرونی و بی انگیزگی و برای مؤلفه ی فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی، شش خرده مؤلفه ی توجه به علایق معلم در یافتن ایده  ، تقویت مثبت، کاربردی کردن علم، جستجوی علم به عنوان تجربه اجتماعی و رفتارهای مناسب تحقیقاتی و سبک های متنوع پژوهشی مشخص گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش همسانی درونی برای مؤلفه  انگیزه پژوهشی 82/0و مؤلفه  فرصت های پژوهشی در محیط آموزشی 72/. محاسبه شد. نتایج نشان داد که به طورکلی از نظر انگیزه ی پژوهشی، معلمان به طور معنادار در سطح بالاتری از میانگین و از نظر فرصت ها و امکانات پژوهشی تفاوت معناداری با میانگین مورد نظر نداشتند. برای بررسی مؤلفه ی تخصص پژوهشی معلمان، نیازهای آموزش پژوهش به معلمان از رویکرد نیازسنجی مبتنی بر شایستگی مشخص گردید. طبق این رویکرد، ابتدا شایستگی های پژوهشی مورد نیاز معلمان بر اساس مبانی نظری، نظر متخصصان پژوهش و معلمان خبره شناسایی و اولویت بندی گردید. سپس برای اعتباریابی شایستگی های شناسایی شده، فهرست  شایستگی ها در قالب پرسشنامه در اختیار معلمین قرار گرفت، نتایج نشان می داد که میزان شایستگی  های پژوهشی معلمان در سطح مطلوبی قرار ندارد، که این شایستگی ها نشان دهنده ی میزان تخصص و مهارت و دانش پژوهشی معلمان نیز هست. سپس حیطه هایی که معلمین بیشترین نیاز به آموزش را داشتند اولویت بندی گردید. پایایی این پرسشنامه 90/0 محاسبه گردید. همچنین تفاوت معناداری بین وضعیت موجود پژوهش با وضعیت مطلوب پژوهش در بین معلمان وجود دارد.  نظر به اینکه وضعیت پژوهش در بین معلمان مطلوب نیست، باید بر اساس اهداف مهم و کاربردی از جمله برگزاری دوره های عملی برای آموزش فرایند پژوهش، اختصاص ساعتی برای پژوهش، فراهم کردن شرایطی برای ترغیب معلمان به پژوهش، نیازسنجی پژوهشی برای مشخص کردن نیازها و علایق پژوهشی و… جهت بهبود ظرفیت و توانمندی های پژوهشی معلمان برنامه ریزی گردد.بیان مسئلهبسیاری از پیچیدگی های حرفه ی معلمی، صاحب نظران را به این باور رسانده است که الگوهای رایج در تربیت معلم نمی-تواند پاسخ گوی نیاز معلمان برای مواجهه با پیچیدگی های موقعیت های واقعی تدریس باشد. بنابراین در دهه ی گذشته هم زمان با رشد تحقیقات در مورد تفکّر معلّم و با ارج گذاری فزاینده به نظریه های عملی معلمان (کلارک ، 1998)، کارگزار فکور به عنوان اندیشه ای جدید در تربیت معلم مطرح شد. در سایه ی این پدیده، واژه هایی مانند «تحقیق حین عمل»، «تدریس فکورانه»، «تأمل بر عمل»، «معلم به عنوان محقق» و یا «رویکرد پژوهشی در تربیت معلمان» در بخش های مختلف جامعه ی تربیت معلم رایج شده است ( زایخنر و تاباچنیک ، 2001، به نقل ازامام جمعه و مهرمحمدی، 1384). پیشینه ی توجه به پژوهشگری معلم، به دانش بدست آمده از جنبش آموزشی بر می   گردد که در آن کاربرد روش های علمی در توسعه ی برنامه ی درسی مورد تأکید قرار گرفت. این موضوع مربوط به زمانی می شود که باکینگهام در سال 1929، کتابی به عنوان «پژوهش برای معلمان» را تدوین نمود و در آن فصلی را به موضوع «معلم به عنوان پژوهشگر» اختصاص نمود. بعد از آن جان دیویی (1938 و 1929)، موضوع «معلم پژوهنده» را مطرح ساخت و بیان نمود برنامه های درسی زمانی مؤثر خواهند بود که معلمان به طور فعال در پژوهش درگیر شوند (یون ، پارک ، سیونگ هونگ ، 1999). معلم برای ایفای موفقیت-آمیز رسالت های حرفه ای، مکلّف است خود دست به  پژوهش زده، در کسب دانش جدید و معتبر حرفه ای نقش داشته باشد. با دستیابی به چنین موقعیتی که در آن معلّمان یا کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت نیز از توانایی ها و قابلیت های پژوهشی برخوردار باشند و با اتکا به آن بتوانند امر یاددهی – یادگیری را سامان بخشند، نظام آموزشی و تربیتی به مرتبه ای امیدوار کننده ارتقاء می یابد و نقطه ی عطفی در سیر به سوی کمال و بالندگی پدید می آید (مهرمحمدی، 1379). تحقیق عنصری اساسی در حرفه معلّمی به شمار می آید، زمانی که معلّم خود به پژوهش اقدام می کند به طور مستقیم و متفکّرانه وارد چرخه پژوهش شده و عمل آموزشی خود را شخصاً به یاری همکارانش مورد پژوهش قرار می دهد و از این طریق بینش علمی در بدنه ی آموزش و پرورش زنده می شود؛ در همین راستا طرح معلم پژوهنده چند سالی است در نظام آموزشی –  پژوهشی کشور و حوزه ی مدیریت پژوهش، به عنوان یک چالش و رویکرد نوین پژوهشی، پا به عرصه ی ظهور گذاشته است (حسن زاده، نجفی و آزادی، 1385). معلم نه به عنوان استفاده کننده ی صرف از تحقیقات آموزشی و تربیتی، بلکه به واسطه ی تجارب و دانشی که در جریان فعالیت تدریس و در محیط واقعی بدست می آورد، می تواند مولّد دانش ِآموزشی نیز باشد. یافته های پژوهشی که توسط خود معلم بدست می آید کاربردهای ملموس تری در برخواهد داشت. بنابراین علاوه بر در نظرگرفتن نقش معمول و شناخته شده برای معلمان در زمینه ی تدریس، ضروری است نقش پژوهشگری نیز برای آنان در نظر گرفته شود (مهرمحمدی، 1376). از آن جایی که رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارآفرین است که بتواند به صورت هدفمند و متناسب با نیاز جامعه مهارت های لازم را کسب کند، ضرورت برنامه ریزی در نظام آموزشی می بایست مبتنی بر پرورش روحیه و مهارت های پژوهشی در معلمان و در نتیجه پرورش تفکر پژوهشی در دانش آموزان صورت گیرد تا بتواند در زیرساخت توسعه ی کشور مثمرثمر واقع گردد. اعتقاد به پژوهش به عنوان یک راه کارآمد برای رسیدن به راه حل مسایل و مشکلات باید در دانش آموزان درونی شده و جزیی از نظام ارزشی و اعتقادی آنان شود؛ این امر میسر نیست مگر با تربیت معلمانی پژوهشگر، چرا که معلمان مهم ترین رکن نظام آموزشی هستند که می توانند با الگودهی مناسب شخصیت دانش آموزان را شکل بدهند (متین، 1389). هدف اصلی معلمان پژوهشگر، نه صرفاً تولید دانش نظری، بلکه بهبود وضعیت های نامطلوب موجود و حل مسائل مبتلابه کلاس درس و بهسازی آموزش و یادگیری در کلاس های درس و مدرسه است (قاسمی پویا، 1382). پژوهش توسط معلمان یک فرایند مشارکتی است تا آنان به طور نقّادانه کلاس های درس خود را مورد آزمون قرار دهند، مداخله های آموزشی را اجرا و توسعه دهند و تأثیر این مداخله ها را مورد ارزیابی قرار دهند. این فعالیت ها به معلمان اجازه می دهد در تولید و توسعه ی دانش کاربردی مشارکت داشته باشند (نایت ، بودا  و گروس ، 2001). در سند ملّی تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390)، نیز بر توسعه ی زمینه ی پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان به شکل فردی و گروهی، تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و اختصاص اعتبارات خاص برای فعالیت های پژوهشی معلمان و استفاده ی بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان، تأکید می گردد. بنابراین توسعه ی توانمندی ها و ظرفیت های پژوهشی معلمان به عنوان یک عامل کلیدی در بالا بردن کیفیت فرایند یاددهی یادگیری مطرح است (مورای ، 2009). یکی از بخش های مهم و ضروری ایجاد ظرفیت پژوهشی برای معلمان، فراهم سازی و حمایت از فرصت های پژوهشی برای این پژوهشگران است تا تخصص های خود را با کسب مهارت ها و دانش و معلومات جدید از پژوهش بهبود بخشند (دیسون  و دسفورگز ، 2002). بنابراین به تمامی منابع محیطی و مادّی، انسانی، نگرشی و فکری مورد نیاز برای انجام پژوهش یا استفاده از تحقیقات، همراه با روشها و شیوه هایی که این منابع کسب می شوند، ظرفیت پژوهشی می گویند (دیسون و دسفورگز، 2001). با در نظر گرفتن این نکته که بهبود کیفیت آموزش و پرورش نیازمند افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان است و یکی از عوامل مؤثر بر ارتقای حرفه ای آنان پژوهش در کلاس درس است، آموزش و اشاعه ی روش های تحقیق در میان معلمان از جمله فرصت هایی است که منجر به توسعه ی فرهنگ پژوهش در سطح مدارس و در میان معلمان خواهد شد (ساکی، 1383)؛ طبق مطالعه ی دودانی و لاپارته (2008) آموزش پژوهش به کارکنان موجب ارتقاء ظرفیت پژوهشی آنان می گردد. همچنین مون (2008) نیز یکی از عوامل مهم گسترش ظرفیت پژوهشی را، آموزش پژوهش در سطح دانشگاهی و غیر دانشگاهی می داند. قبل از هر اقدامی در زمینه ی آموزش پژوهش و توسعه ی مهارت های پژوهشی معلمان لازم است که کاستی های پژوهشی آن ها شناخته شود و بر این اساس برنامه ریزی برای توسعه ی مهارت های پژوهشی آنان صورت گیرد؛ به عبارت دیگر، نقطه ی آغازین برنامه ریزی صحیح در جهت آموزش پژوهش به معلمان تشخیص نیازهای آموزش پژوهش و اولویت بندی آن ها می باشد؛ یکی از روش های نوین برای نیازسنجی آموزشی، روش نیازسنجی مبتنی بر شایستگی است. شایستگی ها مجموعه توانمندی های مرتبط با شغل می باشند که دارنده ی آن ها را قادر می سازد در سطحی بالاتر از حد متوسط به ایفای مسئولیت بپردازد (خراسانی و عیدی، 1389). نکته ی اساسی در نیازسنجی آموزش پژوهش مبتنی بر شایستگی، شناسایی شایستگی های اساسی پژوهشی در بین معلمان و برنامه ریزی در خصوص آموزش آن هاست تا از این طریق سطح کمّی و کیفی ظرفیت های پژوهشی معلمان بهبود یافته و منجر به توسعه ی هر چه بیشتر برنامه ی معلم پژوهنده در سطح کشور گردد.     در رابطه با ارزیابی عملکرد برنامه ی معلم پژوهنده تا کنون پژوهش هایی انجام شده است،که در آن ها موانع مشارکت در پژوهش توسط معلمان شناسایی گردیده است (حسن زاده و همکاران، 1385؛ نجفی و قلی زاده، 1388؛ فضل الهی قمشی، نوروزی، ملکی توانا، 1391) و یا دلایل ناکارآمدی آموزش پژوهش و شیوه های اقدام پژوهی مورد ارزیابی قرار گرفته است (چایچی و همکاران، 1384)؛ اما در هیچ کدام از این پژوهش ها به بررسی میزان آگاهی معلمان از پژوهش، انگیزه ها و فرصت های پژوهشی آنان پرداخته نشده است؛ برای تحلیل جامع از وضعیت پژوهشی معلمان ضروری است به بررسی تخصص و دانش معلمان از  پژوهش، میزان انگیزه ی پژوهشی آنان و سپس بررسی فرصت ها و امکانات پژوهشی که در نظام آموزش و پرورش برای آنان ایجاد شده است به عنوان ابعاد ظرفیت پژوهشی معلمان پرداخته شود. از سوی دیگر، در زمینه ی تعیین نیازهای آموزش پژوهش در خارج از آموزش و پرورش و نیازسنجی پژوهشی تاکنون مطالعاتی انجام گرفته است (عبادی فر و همکاران، 1383؛ عصاره و همکاران،1390؛ ارفع، 1391)، ولی در زمینه ی نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان مطالعه ای مرتبط و جامع انجام نشده است، لذا با در نظرگرفتن این نکته که ارتقاء ظرفیت های پژوهشی معلمان نیازمند بهبود آموزش پژوهش به آنان می باشد، در این مطالعه به تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان با استفاده از الگوی نیازسنجی مبتنی بر شایستگی و سپس تعیین فاصله ی بین شایستگی های پژوهشی موجود با شایستگی های پژوهشی مطلوب به عنوان نیاز آموزش پژوهش پرداخته خواهد شد. بنابراین سوال اساسی که در این پژوهش مطرح است این است که تخصص پژوهشی، انگیزه ی پژوهشی و فرصت ها و امکانات پژوهشی معلمان به عنوان ابعاد ظرفیت پژوهشی به چه صورت است و اولویت بندی نیازهای آموزش پژوهش به معلمان چگونه است؟فهرست مطالب بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی به شرح زیر میباشد:چکیدهفصل اول: مقدمه پژوهش1-1) بیان مسأله                                                            1-2)  اهمیت و ضرورت پژوهش                               1-3)  هدف های پژوهش                                                   1-4)  سؤالات پژوهش                                            1-4-1)  تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش   1-4-2)  تعاریف مفهومی                                                                          1-4-3) تعاریف عملیاتی                                                          فصل دوم: پیشینه پژوهش2-1)  پیشینه نظری                                                        2-1-1) تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم                    2-1-2) اهمیّت و ضرورت توجه به پژوهشگری معلمان         2-1-2) اهمیت توسعه ی ظرفیت پژوهشی معلمان                    2-1-3) ظرفیّت پژوهشی و توسعه ی حرفه ای معلمان                2-1-4) توسعه ی ظرفیت پژوهشی از طریق آموزش پژوهش                           2-1-5) نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان                                 2-1-6) الگوی نیازسنجی مبتنی بر شایستگی                                 2-2) پیشینه پژوهش                                               2-3) جمع بندی پیشینه                                                         فصل سوم: روش پژوهش3-1) روش پژوهش                                                       3-2) جامعه آماری                                                   3-3) روش نمونه گیری                                                                       3-4) ابزار جمع آوری اطلاعات                                               3-5) شیوه ی اجرای پژوهش                                         3-6) شیوه ی تحلیل داده ها                                                  فصل چهارم: یافته های پژوهش4-1) یافته های توصیفی                                                  4-2) یافته های استنباطی                                                4-2-1)ظرفیت پژوهشی                                                  4-2-2) نیازسنجی آموزش پژوهش                                                                  4-2-3)هدف گذاری برنامه های پژوهشی معلمان              فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری5-1) نتایج مربوط به ظرفیت پژوهشی                                             5-2) نتایج مربوط به نیازسنجی آموزش پژوهش                                 5-3) نتایج مربوط به هدف گذاری برنامه های پژوهشی       5-4) محدودیت های پژوهش                                                                       5-5) پیشنهادات                                    5-6-1)پیشنهادات کاربردی                                          5-6-2) پیشنهادات پژوهشی   منابعپیوستپیوست 1) پرسشنامه ظرفیت پژوهشی معلمان          پیوست 2) پرسشنامه تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان        پیوست 3) چک لیست مصاحبه با متخصصان پژوهش و معلمان خبره           

برچسب ها:
تحقیق ظرفیت پژوهشی مقاله تخصص پژوهشی پروژه انگیزه ی پژوهشی تحقیق فرصت ها و امکانات پژوهشی نیازهای آموزش پژوهش بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم نیازسنجی آموزش پژوهش به معل

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران رشته روانشناسی و علوم تربیتی

در قالب word و قابل ویرایش

  • پروژه آزمون آنلاین

    آزمون آنلاین دانلود فایل اصلی پروژه آزمون آنلاین از سایت دانلود فایل پروژه آزمون آنلاین در حجم 76 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:مقدمات زبان phpPhp چيست؟پی‌اچ‌پی (PHP) یکی از پر طرفدارترین…

  • بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود د

    بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود د برچسب ها: دارایی های نامشهوددارایی های نامشهود چیستانواع دارایی های نامشهودنحوه محاسبه استهلاک دارایی نامشهودانواع دارایی های مشهود قابلیت اعتمادبررسی قابلیت اعتماد و مربوط…

  • دانلود پاورپوینت فصل اول فیزیک پیش دانشگاهی با موضوع حرکت یکنواخت

    دانلود پاورپوینت فصل اول فیزیک پیش دانشگاهی با موضوع حرکت یکنواخت برچسب ها: تدریس فصل اول فیزیک پیش دانشگاهی تجربیآموزش فیزیک پیش دانشگاهی فصل اولآموزش فصل اول فیزیک پیش دانشگاهی تجربیاموزش فصل اول فیزیک چهارم تجربیفیزیک دوم الاآموزش حرکت شناسی…

  • دانلود طرح توجیهی تولید و بسته بندی کشمش

    پروژه کارافرینی تولید و بسته بندی کشمش,دانلود رایگان طرح توجیهی بسته بندی کشمش,دانلود کارافرینی تولید کشمش,طرح توجیهی تولید کشمش,طرح توجیهی تولید و بسته بندی کشمش,طرح توجیهی کشمش,طرح تولید بسته بندی کشمش,طرح کسب و کار تولید کشمش دانلود فایل اصلی دانلود…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد سازمان شخصیت

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد سازمان شخصیت برچسب ها: ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد سازمان شخصیتتعریف شخصیتشخصیت یعنی چه؟انواع شخصیتشخصیت در روانشناسینظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریستعریف ویژگی های شخصیتیتعریف شخصیت pdfمقاله شخصیت رفتن…

  • بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک

    بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک برچسب ها: پایان نامه بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانکدانلود مقاله بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک رفتن به سایت اصلی بررسی تأثیر عدالت سازمانی…

  • پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی

    پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی دانلود پیشینه تحقیق عملکرد صادراتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل عملکرد صادراتی 1 . 2 عوامل موثر بر عملکرد صادراتی 2 . 2 اندازه گیری عملکرد صادراتی 3 .…

  • پاورپوینت مراقبتهای بعد از بیهوشی

    پاورپوینت مراقبتهای بعد از بیهوشی دانلود پاورپوینت مراقبتهای بعد از بیهوشی دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت مراقبتهای بعد از بیهوشی،در حجم 153 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: ریکاوری: واحد مراقبت بعد از…

  • تاثيراستراتژي‌هاي تحول براثربخشي سازماني درشهرداري کاشان

    تاثيراستراتژي‌هاي تحول براثربخشي سازماني درشهرداري کاشان برچسب ها: استراتژي تحول اثربخشي سازماني مدل ويزبرد مدل پارسونز تاثيراستراتژي‌هاي تحول براثربخشي سازماني درشهرداري کاشانپایان نامه تاثيراستراتژي‌هاي تحول براثربخشي سازماني درشهرداري کاشانپروژه تاثيراستراتژي‌هاي تحول براثربخشي سازماني درشهرداري کاشان رفتن به سایت اصلی تاثيراستراتژي‌هاي…

  • بررسی ضوابط و اصول طراحی اقلیمی در شهرسازی و معماری مناطق گرم ومرطوب

    آسایش حرارتی,اقلیم گرم ومرطوب,بررسی ضوابط و اصول طراحی اقلیمی در شهرسازی و معماری مناطق گرم ومرطوب,پروژه بررسی ضوابط و اصول طراحی اقلیمی در شهرسازی و معماری مناطق گرم ومرطوب,شهرسازی,طراحی اقلیمی دانلود فایل اصلی بررسی ضوابط و اصول طراحی اقلیمی در…

  • تحقیق تاریخچه بسکتبال

    تحقیق تاریخچه بسکتبال دانلود تحقیق تاریخچه بسکتبال دسته بندي : تربیت بدنی جزئیات و دریافت گزارش فایل جیمز نای اسمیت یک پزشک کانادایی بود که به آمریکا مهاجرت کرد و تابعیت آن کشور را گرفت . در سال 1891 یعنی…

  • پاورپوینت انجام عملیات ریاضی در GIS

    GIS,انجام عملیات ریاضی در GIS,پاورپوینت GIS,پاورپوینت انجام عملیات ریاضی در GIS,دانلود پاورپوینت انجام عملیات ریاضی در GIS,ریاضی,ریاضی در GIS,عملکردهای عددی(ریاضی),عملیات ریاضی در GIS دانلود فایل اصلی پاورپوینت انجام عملیات ریاضی در GIS از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل پاورپوینت انجام عملیات…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی - 2 -…

  • اثربخشی طراحی محیطهای یادگیری بر پیشرفت درسی دیرآموزان پسر و دختر منطقه 5شهر تهران

    اثربخشی طراحی محیطهای یادگیری بر پیشرفت درسی دیرآموزان پسر و دختر منطقه 5شهر تهران برچسب ها: محیط¬های یادگیری پیشرفت درسی دیرآموزاندخترپسر رفتن به سایت اصلی اثربخشی طراحی محیطهای یادگیری بر پیشرفت درسی دیرآموزان پسر و دختر منطقه 5شهر تهران دسته…

  • پاورپوینت مفاهیم و ویژگیهای خط مشی

    پاورپوینت مفاهیم و ویژگیهای خط مشی دانلود پاورپوینت مفاهیم و ویژگیهای خط مشی دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت مفاهیم و ویژگیهای خط مشی ، در حجم 52 اسلاید قابل ویرایش بخشی از متن:…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع كيفيت سرويس چيست

    دانلود پاورپوینت با موضوع كيفيت سرويس چيست برچسب ها: پارامترهای کیفیت سرویسqos مودم چیستپیاده سازی qosتعریف کیفیت سرویسکیفیت سرویس qos چیستکیفیت سرویس در شبکه های کامپیوتری رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع كيفيت سرويس چيست دسته بندي :…

  • بررسی ارائه الگويي بمنظور افزايش دقت برآورد نرخ تقريبي ريسك بيمه

    بررسی ارائه الگويي بمنظور افزايش دقت برآورد نرخ تقريبي ريسك بيمه برچسب ها: مبانی نظری و پیشینه پزوهش ریسک پایان نامه بررسی نرخ تقریبیبررسی ارائه الگويي بمنظور افزايش دقت برآورد نرخ تقريبي ريسك بيمهپایان نامه بررسی ارائه الگويي بمنظور افزايش…

  • پاورپوینت آزمایشگاه رفرانس بهداشت حرفه ای اصفهان بخش عوامل شیمیایی

    پاورپوینت آزمایشگاه رفرانس بهداشت حرفه ای اصفهان بخش عوامل شیمیایی برچسب ها: پاورپوینت آزمایشگاه رفرانس بهداشت حرفه ای اصفهان بخش عوامل شیمیاییبخش های مختلف آزمایشگاه عوامل شیمیایی بخش تجهیزات قرائت مستقیم پمپهای مورد استفاده جهت دتکتور تیوپهای کوتاه مدت دتکتور…

  • بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری

    بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباری برچسب ها: رقابت در بازار محصول تحقیق بررسی ریسک اعتباری اندازه بازاربررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ریسک اعتباریتعریف رقابت در بازار محصولرقابت در بازار محصول چیستروش های…

  • دانلود پرسشنامه فعال سازی رفتاری برای افسردگی کانتر و همکاران (BADS)

    افسردگی کانتر و همکاران,پرسشنامه BADS,پرسشنامه استاندارد ارزیابی افسردگی,پرسشنامه افسردگی,پرسشنامه فعال سازی رفتاری,دانلود پرسشنامه,دانلود پرسشنامه استاندارد,فعال سازی رفتاری برای افسردگی,کانتر و همکاران,مقیاس فعال سازی رفتاری برای افسردگی دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه فعال سازی رفتاری برای افسردگی کانتر و همکاران (BADS)…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی (فصل دوم)

    دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی (فصل دوم),مبانی نظری رضایتمندی تحصیلی (فصل دوم),مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی (فصل دوم) دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی (فصل دوم) از سایت دانلود فایل دانلود…

  • بررسی علل گرايش جوانان به مصرف مواد مخدر

    بررسی علل گرايش جوانان به مصرف مواد مخدر برچسب ها: پایان نامه بررسی علل گرايش جوانان به مصرف مواد مخدرپایان نامه مصرف مواد مخدرپایان نامه گرایش جوانان به اعتیادتاريخچة مواد مخدر در جهان و ايرانشناخت شخصيت و طرز رفتار معتاديناعتیاد…

  • پاورپوینت بررسی مدارس و هنرستانهای مطرح خارجی

    پاورپوینت بررسی مدارس و هنرستانهای مطرح خارجی دانلود پاورپوینت بررسی مدارس و هنرستانهای مطرح خارجی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت بررسی مدارس و هنرستانهای مطرح خارجی،در حجم 97 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک…

  • کسب درآمد تضمینی

    کسب درآمد تضمینی برچسب ها: کسب درآمدکسب درآمد تضمینیکسب درآمد بدون سرمایه پول پول درآوردنپول درآوردن بدون سرمایه رفتن به سایت اصلی کسب درآمد تضمینی دسته بندي : گوناگون جزئیات و دریافت گزارش فایل اين جزوه کاملا تضميني و پول…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدلهای وفاداری مشتریان (فصل دوم)

    ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدلهای وفاداری مشتریان (فصل دوم),تعاریف و مفاهیم وفاداری مشتری,رضایت و وفاداری مشتری اروپا,کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان,مدل وفاداری مشتری,وفاداری مشتری و مدل‌‌های وفاداری دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری تربیت و اخلاق,پیشینه پژوهش تربیت و اخلاق,پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق,چارچوب نظری تربیت و اخلاق,دانلود مبانی نظری تربیت و اخلاق,فصل دوم پایان نامه تربیت و اخلاق,فصل دوم مقاله تربیت و اخلاق دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه…

  • قالب پاورپوینت هنر 2

    قالب پاورپوینت هنر 2 دانلود قالب پاورپوینت هنر 2 دسته بندي : گوناگون جزئیات و دریافت گزارش فایل   قالب پاورپوینت هنر 2 قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه، پروپوزال، سمینار و …   اسلاید…

  • مبانی نظری پیشینه تحقیق افسردگسی ورویکردهای آن (فصل دوم)

    مبانی نظری پیشینه تحقیق افسردگسی ورویکردهای آن (فصل دوم) دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق افسردگسی ورویکردهای آن (فصل دوم) دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق افسردگسی ورویکردهای آن 2 -…

  • بررسی رابطه ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرحواره های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی دانشجویان

    بررسی رابطه ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرحواره های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی دانشجویان برچسب ها: نیازهای بنیادی روانیطرحواره های ناسازگار اولیهاختلال تنظیم هیجانیبررسی رابطه ارضاء نیازهای بنیادی روانی و طرحواره های ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی…

  • پیشینه و مبانی نظری تعارضات زناشویی

    پیشینه و مبانی نظری تعارضات زناشویی دانلود پیشینه و مبانی نظری تعارضات زناشویی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تعارضات زناشویی تعارض عبارت است از عدم توافق و مخالفت دو فرد با يكديگر ،…

  • پاورپوینت درمورد نامه نگاری

    پاورپوینت درمورد نامه نگاری برچسب ها: پاورپوینت درمورد نامه نگاری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درمورد نامه نگاری دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت درمورد نامه نگاریقالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 114قسمتی از پاورپوینتعناوین…

  • ادبیات نظری تحقیق موارد ابطال اسناد رسمی در اراضی موات و موقوفه

    ادبیات نظری تحقیق موارد ابطال اسناد رسمی در اراضی موات و موقوفه دانلود ادبیات نظری تحقیق موارد ابطال اسناد رسمی در اراضی موات و موقوفه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل موارد ابطال اسناد…

  • پاورپوینت ظروف مواد غذايي

    پاورپوینت ظروف مواد غذايي برچسب ها: ظروف نگهدارنده غذاظروف پلاستیکی مخصوص فریزرظروف شیشه ای مخصوص فریزربهترین ظرف برای نگهداری ماستبهترین ظرف برای نگهداری آبظروف فریزری لیمونظرف مناسب برای نگهداری روغنظرف نگهداری حبوبات رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ظروف مواد غذايي…

  • پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی

    پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی دانلود پیشینه و مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل عدم تقارن اطلاعاتی گزارشهاي مالي ، منابع مهم اطلاعاتي براي تصميم گيري هاي…

  • پاورپوینت مراقبتهای ویژه و تروما

    پاورپوینت مراقبتهای ویژه و تروما برچسب ها: مراقبتهای ویژه و تروما اندوکاردیت عفونیپرولاپس دریچه میترالنارسایی میترال طبقه بندی بالینیسندرم دیسترس تنفسی منحنی تفکیک اکسی هموگلوبین رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مراقبتهای ویژه و تروما دسته بندي : پزشکی جزئیات و…